Hommikusöök. Päeva alustame sõiduga Biot’sse. Paljud inimesed tulevad siia kuulsa kubistliku kunstniku Fernard Legeri muuseumi pärast, mis avati 1960. aastal ning kus on välja pandud umbes 450 Legeri tööd – maalid, pronks, skuptuur ja mosaiigid. Léger (1881–1955) oli Prantsuse maalikunstnik, skulptor ja filmitegija. Oma varajastes töödes lõi ta kubismi isikliku vormi (tuntud kui „tubism“), mille ta järk-järgult muutis kujundlikumaks, populistlikumaks stiiliks. Tema julgelt lihtsustatud kaasaegse ainese käsitluse pärast on teda peetud popkunsti eelkäijaks. Mõni kuu enne surma 1955. aastal ostis ta küla jalamil asuva Mas Saint André villa ning kolis Pariisist Biot’sse, et jätkata siin keraamika valmistamist. Tema lesk Nadia Léger ja lähedane kaastöötaja Georges Bauquier avasid 1960. aastal siin muuseumi, et avaldada austust Legerile ja jagada teadmisi tema töödest. Biot on väike mäetipus paiknev kindlustatud keskaegne küla, mis pärineb eelajaloolistest aegadest ning on nüüd tuntud oma keraamika ja klaasipuhumise poolest. Kuigi aastasadu vanade kivihoonete, võrratute munakivisillutisega tänavate ja treppidega Biot pakub naudingut lihtsalt jalutades, on linnake tuntud eelkõige klaasikunsti poolest. Keerutades linnasüdamest mööda mimooside ja oliivipuudega ääristatud teed veidi allapoole, saab külastada mitut klaasitöökoda ja nende juures asuvaid kauplusi. Tundub, et klaasist osatakse siinkandis teha kõike alates pisikestest nipsasjakestest ja nõudest, lõpetades laudade ja toolidega. Aeg lõunasöögiks.
Sõidame Cagnes’i ja külastame Renoir’ majamuuseumi, kus asub 14 originaalmaali ja 40 skulptuuri. Gagnes oli Renoir’ ajal imetore jõukas küla. Künkaastangutel laiusid oliivi- ja apelsiniaiad. Renoir tundis end siin hästi. Cagnes’is meeldis Renoir’le eriti see, et mäed polnud „otse nina all“, mäed meeldisid talle eemalt. „Mäed peavad jääma selleks, milleks jumal nad on loonud, fooniks nagu Giorgionel!” Ta rääkis sageli, et ei tea maailmas midagi kaunimat väikese Cagnes’i jõe orust, kus jõele nime andnud kõrkjate vahelt paistab Baou de Saint-Jeannet’ mägi. Cagnes näis Renoir’d ootavat ning Renoir armus Cagnes’i nagu neidu, kellest oled unistanud terve elu, kuid kelle leiad aga otse enda kõrvalt, olles läbi käinud terve elu. Cagnes’i ja Renoir’ lugu on armastuse lugu ja nagu teisteski Renoir’ lugudes, ei juhtu ka siin midagi ootamatut. Renoir ostis perele Collette’i talu. Siin olid linna kauneimad oliivipuud. Viissada eluaastat, tormid, põuad, äikesed ja külmad, pügamised ja hooletusse jätmine olid andnud neile kõige ebaharilikuma kuju. Mõned tüved meenutasid paganlikke jumalusi, oksad käändusid ja põimusid motiivideks, mida ka kõige julgem kunstnik välja mõelda ei suudaks. Väikese talu vastu ehitati uus maja, mis oli küllalt suur, et majutada arvukaid sõpru.
Sõidame Vence’i. Roosikrantsi kabel on tuntud kui Matisse’i kabel, mille Matisse ehitas dominikaani nunnadele. Kabeliga külgnevas muuseumiruumis esitletakse suurt hulka kunstniku ettevalmistavaid töid – joonistusi, gravüüre, mudeleid, fotosid, tekste ning Matisse’i kujundatud liturgilisi veste. Väliselt diskreetne ja suurepäraselt Vence’i sageli päikesepaistelisse keskkonda kohandatud Matisse’i kabel on äratuntav oma valge-sinise plaatkatuse ning 13 meetri kõrguse sepistatud raudristiga, millel on poolkuud ja kuldsed leegid. Kolmest värvist (kollane, roheline ja sinine) koosnevad suured vitraažaknad ujutavad valgeks pestud seinad valgusega üle ning kolm suurt mustade joontega maali valgel keraamilisel seinal kujutavad Püha Dominicust, Jeesuse sündi ja Kolgata teed. „Olen alati püüdnud pingutusi varjata, olen alati tahtnud, et mu töödes oleks kevade kergust ja hõngu, mis ei lase kunagi kahtlustada tööd, mida see on nõudnud.“ (H. Matisse). Sõit tagasi hotelli.