Jutuvõistlus

Tensi

Veerand sajandit usaldust ja elamusi!

Juba 25 aastat oleme rõõmustanud reisihuvilisi pakkudes huvitavate programmidega ringsõite, silmailu pakkuvaid loodusretki ning lõõgastavaid puhkusereise. Nüüd, Tensi-Reiside juubeliaastal, oleks väga tore lugeda ka Teie reisimuljeid.

Kuulutame välja jutuvõistluse „Meenutusi reisilt Tensiga”.

Ootame Teie kõigi lugusid ja meenutusi kuni 30. juunini 2017 aadressile tensi@tensireisid.ee.  Saadetud reisilugusid avaldame jooksvalt meie kodulehel (soovi korral ilma autori nimeta).

Kõikide osalejate vahel loosime välja kolm 500 € väärtuses kinkekaarti.

Lisaks ootab Facebookis kõige rohkem meeldimisi kogunud reisijutu autorit üllatus!

Paljudest meie sõprade poolt saadetud ideedest valisime välja ülaloleva Kersti Laupa ja Heli Viira saadetud tunnuslause. Täname ja meie poolt on neile ka väikesed kingitused!

Marios Tammes "Maroko üllatab oma kontrastidega"

Mais 2016 oli mul võimalus käia esmakordselt Aafrika mandril reisil. Kui räägitakse Aafrikast, tulevad meil kohe silme ette pagulased, vaesus ja sõda, kuid Marokos nii ei ole. Linnades elatakse väga rikkalt. Sealsetes linnades, eriti Casablancas, mis on suurim linn Marokos, sõidavad tänavatel väga uhked Range Roverid, Porched ja muud uhked autod nagu Lomborghinid, Jaguarid, Ferrarid jt. samas paistsid silma ka suured kontrastid - näiteks võisid tänaval sõita kõrvuti Porche ja vaene mees oma eesli rakendiga.

Ha "Tänutundega Tensi-Reisidele"

Olen mõelnud, miks küll eestlased nii meelsasti mööda ilma ringi rändavad. Üheks põhjuseks võib ju olla see Eestimaa vilets suvi, aga mitte ainult! Ilmselt on ikka põhjuseks avastamislust ja uudishimu. Saan aru, et ka Tensi-Reisid tekkisid ise sellestsamast algest ja on sellega nakatanud suure hulga eestlasi. Nüüd mõni rida vaid paarist reisist, mis Tensi-Reisidega 21 aasta jooksul tehtud. Neid on kogunemas kokku umbes 22 või 23.

LostInVerona "Oi aegu ammuseid…"

Olen käinud juba aastakümneid nii kergematel soojade maade puhkusereisidel kui sisutiheda programmiga kultuurireisidel Aasias, Aafrikas ja Euroopas. Nüüd oma märkmeid ja fotoalbumeid sirvides pidin tõdema, et Tensi-Reisidega sai kogu Euroopa läbi sõidetud eelmise sajandi 90-ndatel ja lähiminevikus on käidud ainult kevadisel Hollandi reisil ja suurel Maroko ringreisil. Olen lihtsalt kasutanud teiste reisibüroode ja -korraldajate teenuseid nende poolt pakutavate kaugemate ja eksootilisemate sihtkohtade pärast, mis nendel aegadel ei olnud Tensi-Reiside programmis.
Loe edasi siit...

Orange Orange "Maroko, mitte ainult apelsinid"

Pean ausalt tunnistama, et kaks aastat tagasi suurele kevadisele Maroko ringreisile läksin ma teatud eelarvamustega. Loomulikult olin ma varem islamimaades käinud, nii ühes ülirikkas kui mitmes tagasihoidlikuma tasemega riigis. Lihtsalt paar tuttavat, kes küll ainult Agadiris olid puhanud ja selle lähiümbruses ringi liikunud, ei olnud nähtust just kõige suuremas vaimustuses. Ise selle pika ja tiheda programmiga reisi läbiteinuna võin vabalt öelda, et need kurtjad pole tõelist Marokot näinudki.

Lumehiiru "Lapimaal lumi on maas..."

Lapimaal, mis asub Soome põhjapoolses osas, on maagiline Jõuluvana kodu. Lapimaa on ka laplaste, lumehangede, põhjapõtrade ja virmaliste maa.
Mis oleks veel toredam, kui oma sünnipäeval ära käia Lapimaal lund, külma ja ehtsat Jõuluvana otsimas, arvestades seda, et juba aastaid pole Eestimaal korralikku talve olnud. Tensi-Reiside rahvaga seda paar aastat tagasi tegimegi. Kuna armastan väga talve, lund ja suusatamist, siis oli see reis mulle väga südamelähedane. Reisisime sinna koos ema ja noorema õega.
Loe edasi siit...

Võilill "Kõige, kõige, kõige"

Meil kõigil on kogemused elus kohatud inimestest, asjadest, olukordadest, juhtumitest, mille kohta võib öelda, et see oli kõige esimene, kõige maitsvam, kõige suurem, kõige napikam, kõige kohutavam ja nii edasi. Eriti palju selliseid „kõigesid“ saab muidugi kogeda reisides. Kuna käesoleva reisijuttude konkursi teemaks on „Meenutusi reisilt Tensiga“, siis veidi ajale tagasi mõeldes leidsin minagi mõned „kõiged“, mis said nähtud ja kogetud just selle firmaga reisimas käies. Nendest reisidest hilisemal ajal on kas samas või mõnes teises riigis käies nii mõnigi „kõige“ juhtum uute elamustega ületatud, kuid eks esimesed mälestused püsi ikka mälusopis edasi. Niisiis, alustame.

Anne Rebane "Mälestusi koos tensiga"

Oleme reisinud teie firmaga juba 12 aastat - nii Euroopas, Skandinaavias, kui ka lähiriikides. Aga üks reis, mille mälestusi ma tahaksin siin jagada, on eriliselt meelde jäänud- see oli meie reis Shveitsi 10 aastat tagasi, mis oli ühtlasi ka meie hõbepulma reisiks.

Mäletan seda reisiärevust, mis juba hommikust peale hakkas, kuigi laev väljus alles kell 6 õhtul ja sadamas pidime olema tund aega varem. No kusagil ei saanud rahu ja kui lõpuks minekuks läks, ei saanud nii ruttu kohale, kui tahtnud oleksime. Sadamasse jõudes jõudis ka buss ette. Kuna siis oli viimane aasta, kui ise kohti valima pidime, siis läks esialgu muidugi trügimiseks, aga õnneks saime suht ette istuma. Reisijuhiks oli meile Erki - noor, tark ja hakkaja noormees.
Loe edasi siit...

Madam Swarovska "Majesteetlikud Alpid"

Igaühel, kellele meeldivad vaheldusrikas loodus ja lumised mäed, on unistus sõita Alpidesse. Tore oli teha seda koos Tensi-Reiside seltskonnaga. Sõites läbi kauni Baierimaa, jõudsin lausa armuda neisse lilledega kaunistatud armsate majakestega küladesse. Suvisel ajal on siin ju elada lausa lust ja lillepidu, aga kas ka talvel? Selleks peaks vist tulema mõnele suusareisile, mis aga pole just minu tassike teed.

Ene Puusemp "Maa, kus elavad trollid ja kus on võimalik ka suvel suusatada"

Selles loos pole kirja pandud kõrgusi ega sügavusi, ei linnade ega rajatiste ajalugu. Siin on esimesed emotsionaalsed kokkupuuted Norraga, tõelise Põhjamaaga, silmast silma, jalg jala ette kohtumised tema Loodusega.
Eesti oli just raudse eesriide tagant välja pääsenud. Võisime reisida teisi maid ja rahvaid külastama. Siiani oli see võimalus piirdunud vaid sotsmaadega.
Loe edasi siit...

Ellada "Kreeka ilu ja võlu"

1999. aastal käisin ma viimasel suurel bussiringreisil Tensi-Reisidega. Lihtsalt isu ja kannatus sai täis neist Euroopasse jõudmise ja tagasisõidu lõpututest ülesõitudest, nii Skandinaavia kui Poola kaudu, kus mitu päeva lihtsalt n.ö. tühja kulusid. Sellel kevadel võitsin ühes populaarses telemängumängus tolle aja kohta korraliku rahasumma ja kuna Kreeka reis oli juba planeeritud, siis said ka selle kulud ühe telekanali arvelt kaetud. Tähelepanuväärne oli see, et Kreekasse ja sealt tagasi sõitsime Veneetsia kaudu laevaga, kus sai päevitada ja isegi basseinis ujuda, samuti õhtul meelelahutust nautida, nii et kõige väsitavamaks see reis ei osutunud.

Puukingake "Neli kevadpäeva lilletriibulises Hollandis"

Hollandisse tuleb minna ikka ajal, mil suur osa maast on kaetud õitsvate tulbi-, nartsissi- ja hüatsindipõldudega ning Lisses peetakse lilleparaadi. Kuna minu varasem Hollandi kogemus piirdus ainult riigist läbisõiduga, kus Belgia ja Hollandi riigipiiri märkisid teabetahvlid kahe kartulipõllu vahel, siis ühel kevadel mõned aastad tagasi tuligi see reis ette võtta.
Loe edasi siit...

Koopaorav "Minu esimene lennureis"

Eelmise aasta suvel sai teoks minu esimene lennureis. Olin väga ootusärev, sest lennukiga lendamisest olin seni vaid unistanud. Samuti ei olnud ma varem käinud rohkemates välisriikides kui Läti, Soome ja Rootsi. Reisi põhiootused olid seotud sõiduga mägiteedel Kõrg-Alpidesse ja sealse loodusega, mida siiani olin ainult telerist imetletud. Kokku sain oma reisipagasisse selle reisiga korraga nii Śveitsi, Austria kui Itaalia ja läbisõidul ka Saksamaa.

Eesti maainimene "Meenutusi pikast bussireisist"

Lugesin 1993. a. kevadel ajalehest, et üks Tartu firma korraldab bussireisi Euroopasse. Reisiplaani tutvustamise kohaks oli märgitud mingi keemiaga seotud asutus Mustamäel. Läksin kolleegiga ettenähtud ajal kohale. Selgus täpsem marsruut: Rootsi-Taani-Saksamaa-Andorra-Hispaania-Tšehhi-Poola-Leedu-Läti. Ajavahemik oli 18. juuli-05. august. Saime teada, et sõit toimub Ikarusbussiga ja ööbimiseks tuleb endal telgid kaasa võtta. Kolleeg loobus. Minu reisikihk aga oli suur. Olin käinud turismigruppidega ja ka seljakoti reisijana Nõukogude Liidu avarustes Franz-Josephi maast kõrbete ja Kamtšatkani, aga see bussireis võimaldaks kindlasti näha n.ö. vaba maailma. Otsustasin minna!
Loe edasi siit...

Felicita "Kuidas ma Itaalias targemaks sain"

Eelmise sajandi 90-ndad olid enamusele eestimaalastest Euroopa avastamise algusajad. Esimesed reisifirmad hakkasid korraldama bussiga ringreise ning vaatamata mitmetele ebamugavustele nagu piiriületuste järjekorrad, bussis öised ülesõidud ja alati mitte kõige mugavamad ööbimistingimused, tormati oma uudishimu rahuldama erinevatesse riikidesse, et sealseid kuulsaid vaatamisväärsusi, millest varem vaid telekast pilti nähtud või kunagisest ajalootunnist midagi meelde jäänud, oma silmaga üle vaadata ja kui saab, siis ka käega katsuda. Internet oma võlumaailmaga tänapäevases tähenduses alles hakkas maailmas jalgu alla saama ja minule oli see nendel aegadel ikka päris tundmatu nähtus. Praegu loed Google abiga isegi selle hotellitoa, kus ööbida tuleb, voodis olevad padjad üle, neil aegadel võis vast atlasest riigi kaarti uurida ja mõnest teatmeteosest lisa lugeda, kui sedagi viitsisid.
Nii läksin minagi detailselt ettevalmistamatult Itaalia ringreisile ja oi-oi, kui palju targemaks ma seal ikka sain.