Ha "Tänutundega Tensi-Reisidele"

Olen mõelnud, miks küll eestlased nii meelsasti mööda ilma ringi rändavad. Üheks põhjuseks võib ju olla see Eestimaa vilets suvi, aga mitte ainult! Ilmselt on ikka põhjuseks avastamislust ja uudishimu. Saan aru, et ka Tensi-Reisid tekkisid ise sellestsamast algest ja on sellega nakatanud suure hulga eestlasi.

Nüüd mõni rida vaid paarist reisist, mis Tensi-Reisidega 21 aasta jooksul tehtud. Neid on kogunemas kokku umbes 22 või 23.

Üle kümne aasta tagasi, kui reisimas käidi ikka algusest lõpuni bussiga ja google maps oli alles avastamisel, võtsin ühe suvalise atlase ja läksin Sirje juurde: „Teeme reisi, läbi Lõuna-Prantsusmaa ja siis edasi Mont Blancile, vot seda teed!” Sirje vaatas kahtlustaval pilgul atlasel näidatud vooklevat teed ja arvas: „See ei ole küll vist võimalik, siin sõidavad ainult jalgrattad!" No ega ma ise ju ka täpselt ei teadnud! Lihtsalt oli soov näha ja avastada. Siis ühel päeval võttis Sirje ühendust ja ütles, et Erki oli otsinud paremaid teid, vaadelnud teekaldeid ja arvestanud kui kaua see sõit kõik kokku aega võiks võtta, mida teel vaadata jms. Võetigi reis plaani ja 2005. aasta suvel asusime teele. Kui varem oli mõnikord bussireisist meelde jäänud lõputu Poola, ööbimised bussis ja muu selline, siis selle reisiga oli kõik teistmoodi. Bussis ööbimist ei olnud, tee lausa lendas, Poolas anti hommikusöögiks head ja paremat, nii, et hetkeks tundus mulle, et olen kuskile VIP-hommikusöögile sattunud ja hoopis vales kohas. Ja õieti polegi sellisest igavast sõidust mingit mälestust, sest kogu aeg oli põnev ja äärmiselt tore! Ka praegu on selline reis olemas, nüüd küll juba lennuki ja bussiga, seepärast ma siin reisikohti eraldi üles loetlema ei hakka, vaadake reisikirja http://www.tensireisid.ee/prantsuse-riviera-paeikeseline-provence-ja-alpid-iii.

Aga sellest „jalgrattateest räägiks küll natuke”. Et olime esimene grupp, Tensi-Reisidega sellisel marsruudil, oli aega natuke varuga planeeritud - just sellel teel Mont Blanc´ile. Lisaks programmis olevate kohtade läbimisele, tegi Sirje ettepaneku veidi aega maha võtta ja piknik pidada. Istusime murul ja vestlesime. Vaated olid sel künkal jumalikud. Ja siis ühel hetkel märkasime pisikest teed, mis viis natuke allpool oleva kindluslinnani. Piknik peetud, otsustasime vaatama minna, millega tegu. Kohale jõudes võttis meid linna väravatel vastu kaks rahvariietes neidu, justkui oleks meid oodanud! No võta nüüd kinni, kas oli see kõik Sirjel salaja planeeritud või oli juhus! Jalutasime pisikese linna läbi ja vaatasime alla kindluslinna müüridelt. Uhke ja salapärane mulje jäi, justkui aeg oleks seisma jäänud. Sellised ootamatud avastused on äärmiselt vahvad! Ah jaa, linna nimi oli Montdauphin, mis 2008. aastast kuulub UNESCO pärandisse.

Veel üks paljudest sellistest reisidest, mis oli ajendatud avastamiskirest ja sedakorda Imbiga kokku pandud, oli Majesteetlikud Alpid. On praegugi reisikalendris kavas http://www.tensireisid.ee/majesteetlikud-alpid-0.

Küll need mäed ikka võluvad ja kutsuvad! Meie reis algas 2013. aasta suve hakul. See oli reis, kus saime kätte kõik neli aastaaega, ainult vales järjekorras. Tartust ära sõites oli alles nagu kevad, Alpidest saime alla vahetult enne lumetormi (foto), Davosis saime vihma nagu sügisel. Ja Itaaliasse jõudes võttis meid vastu 35 kraadi! Sellel reisil kohtusime ümisejatega ja nägime mägede karmimat poolt. Aga saime ka tunda Itaalia lõõskavat päikest, mis jäi pruunil nahal mälestuseks kogu Eestimaa suveks.

Mägitee Alpides
Grossglockner Hochalpenstrasse mägitee Alpides, kus oli nii jalgrattureid kui mootorrattureid.

Veel on jäänud silma see, et Tensi-Reisides on giidid, kes viivad grupi kohtadesse, kus ise varem käinud pole, sellise enesekindlusega, nagu see paik oleks ammune tuttav. See võimaldab reisisellil tunda end turvaliselt ja võtta mõnusalt iga teekonda.

Neid reise, millest siin kirjutada, oleks veel ja veel. Kindlasti oli üks selline raugelt vooglevalt, lõhnavalt, võimsalt ja meeldejäävalt talletunud reis Edela-Prantsusmaale, samuti Saksamaa väikelinnadesse ja Portugal..., oh, ja meie veidi eriline Barcelona-reis koos toredate väljasõitudega. Ma parem ei loetle, siis tuleks vist juba alustada päris algusest – Baierimaast ja Norrast...

Igatahes on minu soovitus kõigile, kelle hinges kibeleb rännukihk – minge ja vaadake, mida on Tensi- Reisides põnevat ja uut, samuti vaadake vanu häid reise, teiste poolt äraproovitud ja ka siinkohal soovitatud. Paar üksikut fotot illustratsiooniks aga see on vaid tühine hulk.

Sloveenia, Vintgar

Edela-Prantsusmaa reis - Rocamadour

Istanbul

Loomad

Ha
Jälle mägedes, seekord teel Pic du Midi´le ja siin oli tõesti jalgratturite, kitsede, eeslite ja veiste vahel liiklemine pea võimatu.

Heade soovidega järgmiste reisideni!